Love you like a love song. kap 3 ♥

PREV:

Där satt vi I någons säng och bara pratade och tillslut blev det så att vi sov bredvid varandra och Justin höll om mig, och jag låg på hans arm. Han var så gullig mot mig, var han sån mot alla tjejer eller var det bara med mig? Äh, var säkert sån med alla tjejer. Men jag undrar om han gillar mig mer än som kompis. För själv vet jag faktiskt inte. Jag tror inte det. Inte än i alla fall.



Jag vaknade nästa dag av att Adri väckte mig, hon sa till mig att vi skulle gå till köket och prata, hon lät seriös.

- Vad hände mellan dig och Justin igår då? Sa hon och slog upp ett stort leende.

- Va? Nej ingenting. Vi bara pratade och sedan somnade vi. Sa jag och skrattade åt henne.

- Bara pratade? Inget strul?

- Neej, vi har lärt känna varandra bättre och han är en super go kille. Men jag gillar honom inte på DET sättet. Sa jag och tittade bort lite.

- Joooo, det gör du visst! Jag kan se det på dig! Sa hon och flinade lite.

- Okej då, liiite! Sa jag och betonade ”lite” för jag gillade honom bara lite.

Justins Perspektiv

Efter att jag hade sovit ett tag så vaknade jag av ett litet skrik. Det var Chelsey. Hon skulle precis gå ut men jag stoppade henne och sa att vi kunde sitta och prata och lära känna varandra bättre och det ville hon också. Vi satt och pratade ett bra tag tills båda var jätte trötta och vi somnade i samma säng, jag lade min arm runt henne och hon brydde sig inte eller hon tog i alla fall inte bort den. Tänk om hon gillar mig? Eller nej, inte på en enda dag.

*

Nästa dag när jag vaknade så låg inte Chelsey bredvid mig längre, jag gick in till badrummet och duschade snabbt och sedan blåste jag håret och gick ut med handduken runt midjan, och där satt Ryan på sängen.

- Vad gör du här inne? Sa jag och tog fram kläder för att ta på mig dom

- Jag vill prata med dig lite bara, men gå och ta på dig först. Sa han och nickade mot badrummet.

Jag gick in till badrummet och tog på mig det som jag hade haft på mig dagen innan. När jag kom ut igen så satte jag mig bredvid Ryan och han började prata.

- Hur går det med Chelsey? Hände det något igår?

- Va? Nej, varför frågar du alltid så mycket om det? Vi pratade bara. Sa jag och reste mig och gick mot dörren.

- Jag tycker att ni skulle passa bra tillsammans bara. Sa Ryan och jag gick ut ur rummet och vinkade till honom så att han skulle komma.

Vi gick ner till köket men jag stannade bakom väggen in till köket och hörde att Adriana och Chelsey pratade om mig och henne.

Neej, vi har lärt känna varandra bättre och han är en super go kille. Men jag gillar honom inte på DET sättet. Hörde jag att Chelsey sa .

Joooo, det gör du visst! Sa Adri skrattandes.

-  Okej då, liiite! Sa Chelsey och då kände jag hur mitt hjärta slog snabbare och snabbare. Jag tittade på Ryan och han gjorde bara tummen upp och log.

Vi gick in till köket och satte oss med Adri och Chelsey. Vi satte genast igång ett samtalsämne.

- Så, vad vill ni göra idag då? Sa Adri och tittade upp på alla.

- Vet inte, vi kan kanske åka till stranden eller något? Sa Chelsey och log.

- Ja visst! Jag kan packa ner typ mackor och sånt? Sa Adri.

När alla hade ätit upp så gick jag med Ryan till hans rum och lånade ett par badshorts av honom och Chelsey och Adri fixade bikini. Vi drog oss sedan iväg till stranden och Chelsey var först i, hon var ingen badkruka i alla fall. Jag, Ryan och Adri sprang efter henne och hoppade ifrån bryggan, det var ganska varmt och skönt i vattnet. Vi badade och solade nästa hela dagen, sedan skulle Chelsey hem. Jag ville så gärna följa henne hem. Så med min förvåning så sa Adriana:

- Chelsey, Justin kan ju följa dig hem! Så slipper du gå själv! Det var som om hon kunde läsa min tankar.

- Uhm, om han vill, så visst… sa hon och log lite mot mig.

- Ja, visst! Hörde jag mig själv säga ivrigt.

Jag och Chelsey gick nu själva bredvid varandra och båda två var tysta. Pinsamtystnad var det tills hon avbröt den.

- Hur länge kommer du vara i Stratford då?

- En vecka bara, önska att jag kunde stanna längre.

- Åh, okej. Men då kanske vi kan ses imon? Sa hon med osäker röst.

- Ja, det kan vi, jag är ledig hela veckan! Sa jag och log.

Vi var nu utanför hennes hus och vi stod vid dörren.

- Uhm, hejdå. Tack för att du följde mig. Sa hon och kramade mig.

- Så lite så, hejdå. Sa jag och kramade tillbaka. Sedan vet jag inte vad som flög i mig. Jag kysste henne! Gud vad dum jag känner mig. Men hon gjorde inte motstånd heller..

Chelseys Perspektiv

Justin var så snäll. Han följde mig hem, och när vi stod utanför min dörr så kramade jag honom och sa hejdå. Men sedan så kysste han mig! Wow. Jag gjorde inget motstånd, jag hängde bara med. Jag gillade det, jag gillade honom. Han avbröt kyssen.

- Förlåt, jag vet inte vad som flög i mig.. sa han och tittade ner på sina skor.

- Det gör inget, om jag ska vara ärlig så gillade jag det. sa jag och kännde hur rodnaden steg i ansiktet.

Jag såg hur Justin sken upp när jag sa att jag gillade det. Han gillade det också då. Tror jag. I alla fall, vi sa hejdå ennu en gång och han började gå hem till honom för hans mamma hade sms:at honom medas vi gick mot mitt hus.

Jag gick in i huset och gick upp till mitt rum. Ingen va hemma så jag satte på hög musik. Justins musik, Somebody to love. Jag hoppade runt i huset och dansade till musiken, låten va bra så jag lade till den och några fler på mig spotify lista.

Jag tänkte på vad som hade hänt under dagen och gårdagen. Jag och Justin hade ju lärt känna varandra bra och han visste mycket om mig och jag visste mycket om honom, säkert mer än Adri, som tillochmed var ett fan av honom.

*

Jag satt i soffan och tittade på Jersey Shore som går på MTV. Jag hade stängt av musiken och jag var helt slut av allt dansande. Sedan reagerade jag av att det kom in ett brev igenom brevlådan. Jag reste mig upp och tog upp brevet. Det stod "Till min kära dotter: Chelsey Geller." Va? Va detta pappa? Jag öppnade brevet och läste:

Min kära dotter. Jag vet att detta kanske kommer plötsligt, men jag vill att du ska veta att jag lever och att jag tänker på dig varje dag. Jag bor just nu i Atlanta, vill du komma hit så vi kan prata om allt?

Jag vill jätte gärna träffa dig! Jag saknar dig jätte mycket. Eftersom att din mamma jobbar ganska mycket och hela tiden så tänkte jag att du är ensam hemma ganska mycket. Inte sant?

Så jag tänkte om du ville stänna här i kanske en vecka eller något. Jag kan köpa flygbiljetter och allt sådant.

Men komihåg detta är bara om DU vill. Om du vill mig något så är det bara att ringa mig på ***** ****! Ring om du vill komma. Saknar dig. // Din pappa. Scott/Scooter Braun.

Efter att jag hade läst brevet så blev ajg tårögd och jag kände hur tårarna började rinna. Det var min pappa som hade skickat ett brev till mig, nu, efter 14 år! Men jag antar att jag får ringa honom och be honom boka biljetter. Efter som att jag har nästan 2 och ½ månader kvar på sommarlovet så kan jag vara där hur länger jag vill.

Jag gick mot telefonen och slog nummret och väntade nu på svar.

Scooter här. hörde jag en röst säga.

- Hej, det är din dotter, Chelsey. sa jag osäkert.

Heeeeej! Jag hoppades på att du skulle ringa! Sa han glatt.

- Mm, jag läste ditt brev och jag tänkte att jag kunde komma till Atlanta ett tag? om det är okej. sa jag och förökte låta gladare än vad jag var.

Ja, visst, när vill du komma? Imorgon?

- Ehm, jag är lite upptagen imon, men imorgon kväll?

Ja, jag hittar flyg till dig. sa han och lät ännu gladare nu.

Ring mig imorgon innan du är framme så kommer jag och hämtar dig.

- Aa, visst.

Vad bra. Vi ses imorgon! Jag ska prata med din mamma också! Hejdå.

- Ja. Hejdå. sa jag och lade sedan på.

Imorgon skulle jag träffa min pappa för första gången på 14 år. Resten av kvällen gick snabbt. Mamma kom hem när jag sov.

*

Nästa dag så vaknade jag klockan 11 och gick in i duschen och sedan torkade jag och plattade håret, tog på mig kläder. Det fick bli ett par jeans, en vit tröja, skinnjacka, convers och solglasögon.

Jag gick sedan ner till köket och skulle äta frukost men så ser jag en lapp ligga på bordet. Från mamma.

"Hej gumman, jag har åkt till jobbet. Ta pengarna som ligger bredvid lappen och ta hem kompisar. Hörde att du skulle åka till din pappa också, vi ses om en vecka eller två! Kommer sakna dig.  Puss // Mamma."

Jag såg att det låg 200 kronor bredvid lappen, så jag tog dom och lade ner i fickan. Sedan åt jag frukost och gick upp på mitt rum igen och sms:ade Justin.

* Hej, skulle vi träffas idag? - Chelsey*

Jag fick ett snabbt svar

*Hejdu! Ja, visst. Ska jag komma hem till dig?- Justin*

*Aa!*

*See you in a minute! ;)* 

Jag log för mig själv åt det sista han skrev. Jag städade iordning i mitt rum och lite på nedervåningen. Sedan hörde jag att det plingade på dörren och jag fixade till frisyren lite och öppnade. Där stog han, Justin Bieber.

- Heej! sa jag glatt och kramade honom.

- Heej! sa han och kramade tillbaka.

- Kom in! sa jag och öppnade dörren så att han kunde gå in. Jag stängde sedan dörren och jag visade honom runt i huset.

- Fint hus ni har! Sa han och log.

- Tack! sa jag och log tillbaka. - Vad vill du göra? fortsatte jag.

- Vet inte.. vad vill du göra?

- uhm, om du vill så kan vi gå ut till min pool och bada? sa jag.

- Ja, om jag skulle haft badbyxor..

- Men jag har säkert ett par förstora byxor eller något! sa jag och kom på att Lucas (mitt ex) hade glömt ett par badbyxor här en gång och han hade aldrig hämtat dom. Jag tog fram dom och min bikini och gick sedan ner till Justin som stod i vardagsrummet och väntade. Jag gav honom badbyxorna och han gick in till toan och bytte om medans jag gick till mitt rum och bytte om.

Sedan så träffades vi nere vid poolen och där stod han, utan tröja i bara badbyxor.. jag kände hur jag fastnade med blicken på hans mage och sedan såg jag hur hans hand viftades fram och tillbaka.

- Hallåå, ser du något du gillar eller? sa han restsamt och skrattade.

- Uhm, kanske det kanske. sa jag och rodnade.

- Sist den i! sa jag och hoppade i poolen.

Justin hoppade i några sekunder efter mig. Vi badade ett långt tag tills det började bli kallt.  Vi gick in till huset och jag såg att klockan nu var 4 på eftermiddagen. Oj, tiden går snabbt när man har roligt.

- Är du hungerig? frågade jag Justin.

- Lite, dudå?

- Aa, ska vi åka till affären och köpa något eller ska du hem och äta?

- Nej, jag ska inte hem. Men har du ett par solglasögon eller något som jag kan låna så att folk inte ser att det är jag?

- Aa här. Sa jag och gav honom ett par glasögon och han drog över sin luva som han hade på sin tröja och vi tog på oss skorna och satte oss i min bil och åkte till affären.

Justins Perspektiv

Jag och Chelsey hade spenderat hela dagen tillsammans och jag ville inte att dagen skulle ta slut. Nu hade vi precis gått ut ur hennes bil och var på väg in i köpcentret för att köpa mat så att vi kunde äta middag. Jag hade försökt att förklä mig så mycket som möjligt. Men det skulle alltid vara någon som såg att det var jag, men inte denna gången. Tur, för jag ville inte att det skulle stå i alla tidningar om oss.

Vi köpte mat och sedan åkte vi hem till Chelsey igen. Vi började laga mat, eller ja, hon började för jag är inte så bra på att lga mat. Men jag försökte hjälpa henne så mycket som möjligt, jag hackade grönsaker och hon gjorde köttfärsen. Vi skulle äta Tacos. När maten var klar så kom jag på att hennes mamma inte var hemma.

- Var är din mamma då? frågade jag samtidigt som att vi satte oss ner vi bordet.

- Min mamma jobbar natt så jag skulle egentligen så ha huset för mig själv inatt men jag ska åka till Atlanta senare. Sa hon och jag blev förvånad.

- Varför ska du åka till Atlanta?

- Uhm, jag fick ett brev igår.. och det var från min pappa.. sa hon och petade lite i maten.

- Åh! Vad skrev han då? sa jag och tittade på henne.

- Han sa att han saknar mig och sådant, och att han ville att jag skulle komma till Atlanta för att hälsa på honom så att vi kunde prata om allt.

- Men det är väll bra?

- Mm.. mitt flyg går klockan 8 och nu är klockan halv 6, så om 2 timmar. Sa hon och tittade på klockan.

- Ja, men jag kan följa med dig till flygplatsen om du vill?

- Visst! Sa hon och log varmt mot mig.

Vi åt upp maten, inte allt. Sedan gick vi upp till Chelseys rum och hon packade sina kläder och sånt. Jag följde varje rörelse som hon gjorde, hon var så vacker. Men nu skulle hon åka bort i en eller två veckor, men jag ska ju också till Atlanta om 3 dagar. Då kanske vi kan ses!

- Chelsey! sa jag när hon var i badrummet och hämtade sin tandborste.

- Jaa?

- Jag ska också till Atlanta, fast om 3 dagar. Så vi kanske kan ses då?

- Aa, det kan vi, du får höra av dig på sms när du är framme.

- Ja, det gör jag. sa jag samtidigt som att hon stängde sin resväska och pustade ut.

- Äntligen allt nerpackat! sa hon och vi gick ner till dörren och  tog på oss skorna och begav oss till flygplatsen.

 


Del 3 ! Vad tycker ni? Jag tycker att den va lite tråkig, menmen, det kommer fleeer! :)
Hur kommer det gå för Chelsey när hon ska träffa sin pappa?

 

-Emma <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0