Love you like a love song. kap 5 ♥

PREV:
Nu hade det gått mer än halva filmen. Vi tittade på "Abduction" den var faktiskt ganska bra. Uder filmen så satt Chelsey och sa att Taylor Lautner va så snygg. Om jag ska erkänna så blev jag faktiskt lite avundsjuk när hon sa det, och det betyder väl bara en sak; Jag gillar henne. Visst hon är ju jätte söt och snäll, men att jag gillar henne mer än som kompis, såhär fort? Nej, det får bara inte vara sant. Men okej, jag gillar henne. Hoppas hon gillar mig tillbaka. Ska jag säga det till henne? Hur skulle hon reagera?

Nästa dag, fortfarande Justins perspektiv.
Jag vaknade innan Chelsey, så jag ville inte väcka henne. Jag gick ner till köket där Scooter satt och tittade misstänksamt på mig när jag kom ner för trappan.
- Jaså, Chelsey sov inne hos dig inatt? sa han och tittade upp ifrån tidningen som han läste.
- Uhm, ja..asså..hon kom in till mig igår och frågade om jag ville titta på film med henne.. sa jag och log osäkert.
- Du behöver inte vara rädd för att jag ska bli arg eller något, det skulle vara kul om ni fick ihop det! sa han och blinkade med ena ögat mot mig.
- Uhm, okej.. sa jag och nickade sakta och gick mot kylen för att göra frukost till mig och Chelsey.
Jaha, så Scooter tyckte att vi skulle bli tillsammans?!
Men tänk om hon inte gillar mig på det sättet!
Eller, asså, vi har ju kännt varandra i en vecka nu..
Åååh, jag vet inte vad jag ska göra!
Jag hade nu gjort klart frukosten, jag ställde det på en bricka och gick sedan mot trappan, när Scooter sa något.
- Vad sa du? frågade jag och gick tillbaka till honom till köket.
- Lycka till med Chels. sa han och blinkade med ena ögat. Jag skrattade lite och gick sedan upp till mitt rum och öppnade dörren. Där satt hon och höll på med sin mobil och verkade inte höra att jag kom in.
Chelseys Perspektiv.
Jag vaknade och märkte att Justin inte låg bredvid mig längre. Nej, åh gud, det låter ju som om vi ar tillsammans.
Aja, i alla fall. Jag satte mig upp i sängen, för jag orkade inte gå upp ennu, så jag tog min mobil och spelade "Angry Birds."
Efter en liten stund så hör jag att en bekant röst viskar mitt namn. Justin. Jag tittade mot dörren och såg att han gick mot mig, mot sängen. Han hade en bricka i handen.
- Vad har du där? Frågade jag nyfiket och tog bort mobilen.
- Frukost! sa han och log det där leendet som bara han kan göra.
- Aw, vad sött av dig. Sa jag och log tillbaka.
- Men inte till dig. Sa han och sog seriös ut.
- Aha, okej.. sa jag och tog tag i mobilen igen.
- Jag skoja bara! Jag skoja! Det är bara till dig! sa han och la brickan i mitt knä.
- Du har så dålig humor så att den blir bra. Sa jag och skakade lite på huvudet samtidigt som att jag skrattade.
Han skrattade och jag tog en macka och började äta.
- Ska inte du äta alls? frågade jag och tittade förvånat på honom.
- Jo, det klart! sa han och tog en macka han också.
- Uhm, Chelsey? sa han allvarligt.
- Ja?
- Asså, jag vet inte hur jag ska säga detta.. men... sa han och tittade rakt in i mina ögon så att jag blev hyptnotiserad.
- Vad är det Justin? frågade jag
- Jag..uhm...gillar dig. sa han och rodnade lite
- Jag gillar dig också! sa jag och log mot honom.
- Men jag gillar dig.. asså.. mer än som kompis. Sa han och tittade bort.
- Jag gillar dig också.. mer än som kompis. Sa jag och kände hur rodnaden steg.
Jag såg hur han sken upp och log stort mot mig. Jag kramade om honom, han kramade mit tillbaka. Vi åt upp frukosten och gjorde oss sedan iordning för dagen.
*
Nu var båda klara och vi gick ner till vardagsrummet och satte oss i soffan med pappa och Carin (pappas tjej).
Jag såg hur pappa gav Justin underliga blickar och Justin gav ungefär likadana blickar tillbaka. Tillslut så ville jag veta vad det hela handlade om.
- Okej, det räcker. Varför ger ni varandra sådana underliga blickar? Frågade jag och tittade på Justin och Scooter.
Ingen svarade och låstades som om dom inte hörde och bara tittade in i TV:n.
Då kände jag för att jävlas lite med Justin, inte för att jag visste om vi var tillsammas eller något men jag gjorde det ändå.
Jag tittade först på honom länge och när han tittade tillbaka så tittade jag bort. Sedan så la jag handen på hans lår, ganska långt in på låret.. om ni fattar ;)
(Typ sådär.)
Jag såg hur han bet ihop. Sedan tittade han på mig som ett frågetecken.
- Vad gör du? Viskade han.
- Jävlas med dig lite.. sa jag och hånlog lite.
- Jag ska bara gå på toa! sa jag och gick ifrån vardagrummet och in på toan.
Jag satte mig på toan och gjorde mitt "behov". haha. Sedan hör jag att någon knackar på dörren.
- Vem är det? frågade jag stressat.
- Justin. Hörde jag Justin säga.
- Vänta lite. Jag spolade och tog på mig byxorna igen och öppnade dörren och där stod Justin.
- Vad är det? frågade jag samtidigt som att jag satte på vattnet och började tvätta händerna.
Han svarade inte, jag torkade mina händer och skulle precis fråga vad det va igen, men jag hann inte innan jag kännde hans läppar på mina. Det var en underbar känsla, det går inte att beskriva. Han avbröt kyssen.
- Jag var tvungen.. sa han och blev röd i ansiktet. Jag skrattade lite tyst för mig själv åt det han precis hade sagt.
- Uhm.. du? Eftersom att vi båda gillar varandra mer än som kompisar.. sa jag men jag hann inte säga mer innan Justin avbröt mig.
- Ja, visst! sa han. - För du menar att vi kan vara "vi" eller? fortsatte han.
- Jaaa.. sa jag och rodnade.
Han kramade mig och jag kramade tillbaka. Sedan pussade han mig på kinden och vi gick ut pappa och Carin igen.
Vi satte oss i soffan, berdvid varandra och Justin la armen om mig. Pinsamt, inför pappa och allt.
Nu var vi tillsammans. Jag och Justin.
*
Dagen gick snabbt och nu var klockan halv 6 på eftermiddagen, pappa och Carin skulle iväg till några kompisar, men jag och Justin orkade inte följa med så vi stannade hemma och fick hela huset för oss själva, hela natten. Pappa och Carin gick precis utanför dörren och Justin stängde efter dom.
- YEAH! ropade han
- Vad? frågade jag och skrattade åt honom. Han svarade inte utan sprang mot radion och satte på den på typ högsta volym, och började dansa. Alltså, Jerka, Shuffla och Dougie. Han är så sjukt bra på att dansa.
- KOM! ropade han och sänkte musiken så att man kunde prata i vanlig tonart.
- Bara så du vet så är jag inte så bra på att dansa. Men jag kan Jerka.. sa jag och log ot honom.
- Oh, yeah? Visa mig! sa han förväntansfullt.
Han satte på "You're a jerk" och jag började Jerka.
- God! Du äger ju! sa han förvånat.
- Jag vet. Sa jag och log malligt. - Jag kan magdans också. Fortsatte jag.
- What? Det också? Visa mig! sa han och och satte på Shakira, "Loca".
- Vänta lite då. Sa jag och sprang upp på mitt rum och bytte om till ett linne som jag knöt till en knut så att halva magen syndes och tog sedan på mig ett par shorts. När jag kom ner igen så tittade Justin på mig och bet sig i läppen. Jag hörde en liten viskning från honom "Gosh". Jag skrattade åt honom och sedan satte jag på musiken som han hade stängt av medans jag hade bytt om. Sedan började jag dansa, jag gick mot Justin och han bara tittade på mig so et fån. haha. Han tog tag i min midja och drog mig mot honom. Han kysste mig, jag kysste tillbaka och sedan avbröt jag den när jag kände att det blev lite för intensivt. Jag menar, vi har typ bara varit tillsammans i några timmar.
*
2 Dagar Senare. Fortfarande Chelseys Perspektiv.
Pappa och Carin kom hem igår sent på kvällen så man kan säga att jag och Justin hade huset för oss själva i två nätter, vilket var skönt. Men jag lovar er att det inte hände något mellan oss, mer än en kyss eller två. Hehe.
MenMen, tillbaka till idag, nu.
Klockan är ungefär 4 på eftermiddagen och Carin stod i köket och lagade mat, pappa satt i soffan och såg på sport, och jag och Justin satt i köket och pratade lite. Tillslut bestämde vi oss för att äta middag och sedan gå på en strandpromenad. Det gjorde vi också.
Vi åt middag, jag vet inte riktigt vad det var men det var väldigt gott. Sedan gick jag och Justin till hallen och tog på oss skorna och jackorna, även fast det var ganska varmt ute så tog vi på oss jackor ifall vi skulle vara ute länge.
Vi bestämde oss för att gå till stranden. Vi gick mot stranden hand-i-hand, och pratade om allt möjligt.
När vi var framme så satte vi oss ner på bryggan och han höll om mig. Det kändes som att jag var med i en film.
Helt plötsligt så släppte Justin taget om mig och sa:
- Du, du vet att jag gillar dig jätte mycket, eller hur? sa han och tittade rakt in i mina ögon.
- Ja, och jag gillar dig med jätte mycket. Sa jag och tittade fortfarande in i hans hasselnötsbruna ögon och log mot honom.
- Vad är det du vill säga Justin? frågade jag allvarligt.
- Nä, inget speciellt, jag ville bara se dig le igen. sa han och log.
Han reste sig upp och räckte sin hand till mig så att jag också kunde resa mig upp. Jag tog tag i hans hand och reste mig upp och sedan gick vi längst stranden samtidigt som att solen höll på att gå ner. Mysigt!
När vi hade gått en bit så stannade vi och han kramade mig och jag kramade tillbaka. Sedan dröjde det inte länge tills våra läppar möttes i en underbar kyss. Vi blev avbrutna av att jag hörde något som rörde sig ibland buskarna.
Justins Perspektiv
Jag och Chelsey hade en mysig kväll. Vi stod och kysstes samtidigt som att solen gick ner, ända tills Chelsey avbröt kyssen.
- Justin, vad va det? sa hon oroligt
- Vad för något? Jag hörde inget.
- Det är något eller någon i buskarna.. sa hon och klämde hårt i min hand.
Helt plötsligt så en blixt- en kamera bilxt, fan! Det var paparazzis.
- Chelsey! Spring! ropade jag.
- Va? varför? Justin? hörde jag henne ropa bakom mig. Jag tittade bak och hon hade nu också börjat springa. Vi sprang hem, men det var inte lätt! När vi kom inanför dörren så ställde vi oss mot väggen och gled ner, nu satt vi på golvet, anfådda som jag-vet-inte-vad.
- Vad har ni gjort nu? frågade Scooter oss och tittade på oss med en misstänksam blick. Vi ställde oss upp och tog av oss jackorna och skorna, sedan satte vi oss i soffan och började berätta för Scooter om vad som hade hänt. När jag hade berättat att vi hade stått och kysst så avbröt han mig.
- Vänta lite! Va? Kysstes ni? frågade han och tittade på oss som ett frågetecken. Då kom jag på att vi hade glömt att berätta för Carin och honom.
- Uhm, asså..pappa, vi är tillsammans nu... sa Chelsey och jag kramade om henne.
- Jaha? och hur länge har ni varit det? sa han och log mot mig.
- Tre dagar sedan tillbaka. Sa vi samtidigt och log
Scooter bara log mot oss och sedan berättade vi att paparazzisarna hade följt efter oss och kanske till och med fått ett kort på oss när vi kysser varandra.
Jag var jätte orolig för att om korten skulle komma ut i media så skulle Chesey bli dödshotad och massa sådant, och det vill inte jag. Hur fan ska jag göra?

Jag vet att den blev jätte kort!
Men i alla fall så kommer det mer..snart hoppas jag.
Kommentera om du/ni läser denna novellen.. annars kan jag like gärna lägga ner den och sluta skriva på den, så slipper jag att slösa tid på den.. :/
Puss. <3 Kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0