Love you like a love song. kap 2 ♥

PREV:

Jag nickade och gick sedan upp och packade. Sedan gick jag ner till de andra, de stod och väntade på mig. Sedan gick vi in i bilen och begav oss till flygplatsen.



 

Chelseys Perspektiv

Jag vaknade nästa morgon av att jag fick ett sms, jag tittade vem det var, de var Adriana hon skrev:

*Hej du, Ryan messade mig och frågade om vi ville komma hem till honom typ vid 1 tiden, Chaz kommer också vara där. Ska du med mig? :D*

Jag skrev tillbaka:

*Hej, ja visst, jag hänger gärna med. Ska jag komma till dig sedan eller? Efter att jag har duschat och sånt, du vet. :D *

*Suuure! Jag väntar på dig ;D*

Jag steg upp ur sängen och gick in i duschen. När jag kom ut ur duschen så fönade och plattade jag håret. Sedan tog jag på mig kläder, eftersom att det var sommar och ganska varmt ute så tog jag på mig ett par jeans shorts, ett blått linne och rosa convers till det.

Sedan gick jag ner till mamma som satt i köket och läste tidningen, jag tog fram saker till frukost och sedan satt jag och mamma och pratade om allt möjligt under tiden som jag åt. Sedan gick jag upp till mitt rum och sms:ade Adriana och sa att jag skulle gå hemifrån nu.

*

Jag och Adriana satt i hennes rum och bara snackade om allt och alla. Sedan kom vi in på Justin Bieber.

- Men varför gillar du inte han?! sa hon och tittade på mig med oförstående blick.

- Asså jag tycker att hans musik är bra och sånt men jag gillar honom inte på det sättet som du gillar honom. sa jag och skrattade. Jag tog upp min mobil och tittade på klockan, den var 12:30.

- När ska vi gå? frågade jag nyfiket

- Vad är klockan?

- Halv 1

- Okej, men vi kan gå nu så kommer vi lite tidigare. sa hon och blinkade med ena ögat.

Jag nickade och vi gick ner till hallen och tog på oss skorna, sedan var vi på väg till Ryan.
Justins Perspektiv
Jag steg av flyget och hämtade min väska. Jag skulle vara hos Ryan lite innan ett, så det skulle jag hinna eftersom att klockan var halv 1 nu och det tog en kvart att åka från flygplatsen till Ryan.
*
Nu stod jag utanför Ryans hus och ringde på dörren, och dörren öppnades och Ryan stod i dörröppningen.
- HEEEY BRO! sa han högt.
- HEEY MAN! sa jag lika högt.
Vi gick in i hans hus och där va Chaz som jag hälsade lika högt på som jag hade hälsat på till Ryan.
- hey, Justin, detta är min tjej, Adriana. Sa Ryan och ställde sig bredvid en brun/svarthårig tjej med bruna ögon och ganska lång.
- Hej. Sa hon och andades snabbt och log stort. Hon var säkert ett fan eller något.
- Hej, Justin. Sa jag och log tillbaka. Sedan såg jag att det stod en brunhårig tjej bredvid Adriana. Jag gick fram till henne.
- Vad heter du då? sa jag och log mot henne.
- Chelsey, och du? sa hon men det sista sa hon ironiskt.
- haha, jag heter Justin. sa jag också ironiskt.
Hon skrattade och sedan gick hon till de andra som stod en bit ifrån oss. Vi stod och pratade en stund men sedan sa Ryan att han ville prata med mig.
- Justin, kan vi snacka lite? sa han och vinkade med handen så att jag skulle komma.
- Ja. Sa jag och gick till honom. - Vad är det? fortsatte jag när jag stod bredvid honom.
- So, vad tycker du om Chelsey? sa han och vickade på ögonbynen.
- Hon är la söt, rolig och snäll. Sa jag och skrattade åt Ryan.
- Det kanske blir något mellan er sen?
- Haha, nej, jag tror inte det.
- Vi får la se! sa Ryan och puttade till med på armen och gick i väg.
Chelseys Perspektiv
Nu hade Justin också kommit hem till Ryan och han hade hälsat på alla och det verkade som att Justin, Ryan och Chaz inte hade sett varandra på ett tag. Jag hade ju aldrig träffat Justin, men han verkade som en snäll, rolig och söt kille. Jag tyckte för en gångs skull att han var söt. Men jag gillar honom på det sättet.
Adrianas Perspektiv
Innan jag och Chelsey hade kommit hem till Ryan så hade jag och Ryan pratat om att vi skulle försöka fixa ihop Justin och Chelsey. När Justin väl kom till Ryan så såg jag på Chelseys blick att hon tyckte att han var snygg, eller ja, iallafall söt. Ryan skulle vara ensam hemma hela dagen och natten så vi alla bestämde att vi skulle sova där, förutom Chaz som var tvungen att gå hem senare. Efter att vi hade varit inne och snackat massa så hade Justin och Chelsey förhoppningsvis lärt känna varandra lite mer, så gick vi ut och då sa Justin att han kunde bjuda på pizza, och det gjorde han så vi hade nu ätit pizza och klockan var 5 på eftermiddagen. Vi gick hem till Ryan igen, och bestämde oss för att spendera resten av dagen för att se på filmer. Vi satte oss i soffan och diskuterade vilken film vi skulle se på först. Justin ville se en komedi, Ryan ville se skräck, Chaz ville komedi och jag och Chelsey visste inte, så vi lät killarna bestäma.
Tillslut blev det en komedi och efter den skulle vi se en skräck.
Jag och Chelsey tog ganska mycket plats i soffan och Ryan hade trängt ner sig berdvid mig, Chaz hade satt sig i fotöljen och Justin satte sig berdvid Chelsey. De satt på ena sidan av soffan och vi på andra.
Vad tycker Justin om Chelsey? viskade jag till Ryan.
Han tycker att hon är snäll och söt. sa han med ett leende och gjorde tummarna upp.
Bra. Chelsey tycker det samma om Justin. Sa jag och log med tummarna upp.
Justins Perspektiv
Vi kom hem till Ryan och bestämde film, som tog en stund med tillslut blev det en komedi. Ryan och Adriana satt och höll om varandra i soffan, Chaz satt ensam i fotöljen och jag visste inte om jag skulle sätta mig bredvid Chelsey eller inte, men jag gjorde det. Undra vad hon tycker om mig? Tycker vi likadant? Kommer det bli något mellan oss? Nej. Så kan jag ju inte tänka, jag har ju nästa precis lärt känna henne, så jag kan ju inte ha sådana känslor för henne redan.
Jag hörde att Adriana och Ryan satt och viskade, jag hörde svagt att de sa mitt namn och sedan Chelseys, men jag orkade inte bry mig.
Vi såg på filmen och helt plötsligt under filmen så låtsades jag att jag gäspade och la min arm runt Chelsey, jag hade tänkt på det under filmen men jag trodde aldrig att jag skulle göra det. Sedan såg jag hur Chelsey log lite smått för sig själv.
*
Nu hade vi sett på två och ½ filmer, och klockan var 10 på kvällen, Chaz hade gått hem. Jag och Chelsey satt i satt samma slällning under alla filmerna, jag höll om henne och hon satt vanligt. Sedan efter ett tag så märkte jag att både hon och Adriana hade somnat så Ryan sa att vi skulle låta de sova på soffan inatt och ifall de vaknade så visste de vart sovrummen ligger.
Tiden gick och klockan var nu 12 på natten, jag och Ryan hade varit på övervåningen och spelat xbox och druckit massa redbull. Sedan va vi båda trötta så vi gick och lade oss i varsit rum. Det tog inte så lång tid innan jag somnade.
Chelseys Perspektiv
Jag, Adri, Ryan och Justin satt och tittade på film. Justin hade sin arm runt mig och jag kände hur han tyckte att det var lite pinsamt i början men sedan så vande vi båda oss vid det. Jag kände hur mina ögonlock började väga mer och mer för varje sekund, och tillslut så somnade jag.
*
Jag vaknade av att jag ramlade ner från soffan ner på golvet. Jag tog tag i min mobil som jag hade legat på och tittade vad klockan var, hon var halv 1 på natten. Jag reste mig upp och såg att Adriana också låg och sov i soffan, jag väckte henne och sa att vi skulle gå upp på övervåningen och lägga oss i varsin säng istället. Hon sa inget utan reste sig och gick till Ryans rum och Ryan vaknade och Adri la sig bredvid honom. Jag visste bara inte till vilket rum jag skulle gå in i nu, det fanns två dörrar och innanför någon av dom låg Justin och sov. Jag chansade och gick in i det ena rummet, jag orkade inte ta av mig kläderna eller något så jag lade mig ner i sängen och helt plötsligt känner jag en arm. Jag skrek till och tände en lampa. Justin öppnade sina ögon och tittade förvånat på mig.
- Vad gör du här inne? frågade han fundersamt.
- Oh, asså jag visste inte att du låg här inne. Men jag går ut nu.. Sa jag och reste mig och började gå mot dörren.
- Varför ska du gå? Vi kan väl prata lite, typ lära känna varandra? sa han och han hade satt dig upp.
Jag vände mig om och satte mig mittemot honom och vi började prata direkt.
- So, berätta lite om dig själv! Sa han och log
- Ehm, mina föräldrar är skilda. Jag vet inte hur min pappa ser ut eller vart han bor och jag har inte träffat honom på 14 år. Jag och min mamma bor här i Stratford och jag är rädd för spindlar, mörker och små ställen. Du då? sa jag och log tillbaka.
- wow, varför har du inte träffat din pappa på så länge?
- Vet inte, mamma sa att han bara stack när jag var liten och sedan dess har han inte hört av sig. Sa jag och kände hur jag började bli tårögd. Jag vet inte om Justin såg det eller om han bara ville krama mig.
- Du behöver inte gråta, du kommer träffa honom snart, det vet jag. Sa han och klappade mig på ryggen.
Jag visste att det han sa inte var snat med jag nickade och trokade bort tårarna.
- Men berätta om dig istället nu! Sa jag och försökte låta gladare.
- Okej. Uhm, jag är en sångare och jag älskar musik. Jag är också rädd för små ställen, jag gillar inte när det är för varmt och jag gillar inte heller när det är för kallt. Min favorit färg är lila. Mina föräldrar är också skilda, och ja. sa han och log varmt mot mig. Åh, det leendet! Så perfekt var det, det går inte att beskriva.
Där satt vi i någons säng och bara pratade och tillslut så belv det så att vi sov bredvid varandra och Justin höll om mig och jag låg på hans arm. Han var så gullig mot mig, var han sån mot alla tjejer eller var det bara mig? Äh, han var säker sån mot alla tjejer. Men jag undrar om han gillar mig mer än som kompis. För själv vet jag faktiskt inte. Jag tror inte det. Inte än iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0