Love you like a love song. kap 1 ♥

Saker du behöver veta innan du börjar läsa!

Det handlar om 16 åriga Chelsey, men kallas för Chels. Hon bor i ett hus i Stratford, Ontario och hennes föräldrar är skilda. Mamman heter Veronica och Pappan heter Scott. Chelsey bor hos sin mamma och har inte träffat sin pappa sedan hon var 2 år.

 


Chelseys Perspektiv

Det var fredag eftermiddag och vi hade matte lektion, sista lektionen på dagen. Nu satt alla i klassrummet och tittade på klockan, det var bara 15 sekunder kvar av lektionen. Jag hade inte varit så medverkande på lektionen så jag och min bästa kompis Adriana (Adri) hade suttit och snackat hela lektionen. Våran lärare var inte världens bästa, han satt mest och läste på lektionen och när någon behövde hjälp så fick man gå fram till katedern.

Våran lärare reste sig upp och sa:

- Nu är det dags att lägga ihop böckerna! och komihåg att ni har läxa tills på måndag!

Alla reste sig upp och gick ut ur klassrummet, jag gick till mitt skåp och Adriana till sitt. Vi hade skåpen bredvid varandra.

– Drar vi hem till mig eller? sa Adriana och stängde sitt skåp

– Suuree! sa jag och gjorde tummen upp.

Vi gick mot utgången av skolan men blev sedan stannade av Ryan som kom springandes.

– Adriana! ropade Ryan och Adriana vände sig genast om.

– Hej Ryan! sa hon och vi började gå mot honom. Eftersom att Adriana och Ryan var tillsammans så kramades dom och sedan började de strula. Jag harklade och dom slutade genast.

– Haha, era loverbirds. Sa jag och log mot dem.

– Haha, vart ska ni då? frågade Ryan och tog tag i Adrianas hand.

– Vi ska hem till mig. Ska du med? sa hon och log.

– Nää, tyvärr jag ska i väg till mina kusiner. Sa han och gjorde en ledsen min.

– Aha.. synd. Sa jag och Adriana nästan i kör och sedan gick vi alla tre mot skolgården och sedan så skildes vi på mitten av skolgården. Ryan skulle åt ett håll och vi åt det andra. Vi sa hejdå och sedan gick jag och Adriana hem till henne.

*

– Jag är hemma! ropade Adriana när vi steg innanför hennes dörr.

– Hej gumman, du kom precis i tid. Maten är snart klar! ropade hennes mamma tillbaka. Vi gick in i köket och jag hälsade på hennes föräldrar.

– Går det bra om Chelsey äter här?

– Ja, det är ju klart. Sa hennes mamma och gav mig ett leende. Jag log tillbaka. Jag och Adri gick upp till hennes rum. Jag hade inte varit hemma hos henne på ett tag så jag tittade mig runt och sedan såg jag väggen bredvid mig...

– Gud vad många planscher du har på Justin! sa jag och tittade på henne med stora ögon. Eftersom att det var en hel vägg fylld med posters på honom. Adriana var ett stort fan av Justin, men själv så var jag inte det. Jag tycker att hans musik är bra, men det är inte så att jag lyssnar på den 24/7 som Adri.

– Haha, han är värd det! Men du, kolla här. Sa hon och gick mot sitt skrivbord.

Jag gick efter henne och såg: Justins bok, ett skrivhäfte med Justin på och lite sådant.

– Åh, herregud. Hur orkar du slösa massa pengar på detta? sa jag och tog upp boken o bläddrade lite i den.

– Hallååå, han är ju sååå värd det! sa hon och tog boken ifrån mig och visade mig en bild som han faktiskt var ganska söt på.

– Den bilden var faktiskt ganska söt. Sa jag och log lite

- Jag säger ju det! Han är alltid söt och snygg! Sa hon och satte sig på sägen. Jag skrattade åt henne och sedan satte jag min bredvid henne.

*

Klockan var nu 8 på kvällen och mamma sms:ade mig och sa att jag skulle komma hem. Jag sa hejdå till Adri och började gå hemåt, eftersom att det bara tog 5-10 minuter att gå. När jag var hemma så satt mamma i soffan och läste. Jag gick upp på mitt rum och tog fram min mac dator, jag loggade in på twitter och Facebook. På Facebook så hade det inte hänt så mycket, inte på twitter heller. Jag hörde sedan att min mobil pep, det var Adri.

*OMG!!! JUSTIN TWITTRADE MIG!!! OCH HAN FÖLJER MIG!! JAG ÄR SÅÅ LYCKLIG! :D :D :D*

Jag skrattade åt det som hon hade skrivit och skrev tillbaka

*Vad kul för dig, ska kolla! ;)*

Jag gick in på hennes twitter och såg att hon hade skrivit till honom: "@JustinBieber notice me? follow me? I've tried for so long!" och då hade han skrivit: "@AdrianaWilson Sorry I took so long. I follow you now!" Jag log för mig själv, för det var ganska gulligt skrivet av honom. Jag tittade på klockan och den var nu kvart i 9, jag slog på TV:n och det var 2 och ½ men.

Jag tittade på två avsnitt och sedan så lät jag TV:n stå på och jag tittade runt på lite sidor som jag brukar vara inne på, på datorn.

Justins Perspektiv

Jag befann mig just nu i Atlanta.

Jag satt i soffan med Kenny och spelade xbox, vi spelade Fifa11, jag hade vunnit flera matcher och Kenny några också.

- Justin! Det var Scooter som kom in i vardagsrummet. - Du får åka till Stratford imorgon om du vill. Fortsatte han.

- Åh, sköönt! sa jag och la ifrån mig spelkontrollen och tog upp min iPhone istället. Jag sms:ade Chaz och Ryan.

*Kommer till Stratford imon! Ses vi eller?! :D*

Jag fick direkt ett sms från Ryan

*Klart! Kommer du till mig eller? Jag tar hit Chaz och min tjej! :)*

*Suuree! ooh, har du tjej? be henne ta med kompis ;)*

- Men Justin du borde gå och lägga dig nu då. Ditt flyg går klockan 8 på morgonen imorgon. Sa Scooter och jag nickade. Sedan gick jag mot trappan och samtidigt loggade jag in på min twitter och twittrade

*Going to Stratford tomorrow! Gonna meet all my friends. #SWAG* Jag loggade sedan ut och slängde mig i min säng. Jag slog på TV:n och tittade lite på den, sedan gick jag till badrummet och borstade tänderna och tog sedan av mig kläderna och lade mig ner i sängen, somnade sedan efter en stund.

*

Jag vaknade nästa morgon av att min mobil väckarklocka ringde. Jag stängde av den och låg i sängen och sträckte på mig en stund. Jag gick in i badrummet och tog en dusch sedan gick jag ut ur dushen och båste håret och gjorde min "Hairflip."

Jag tog på mig ett par svarta jeans, en vit V-ringad t-shirt och en svart keps. Jag gick ner till köket, där satt Scooter, Kenny och mamma och åt frukost. Jag gjorde en macka och åt upp den snabbt och kollade på klockan, den var halv 7.

- Ska vi åka eller? frågaade jag och tittade på Scooter

- Aa, snart. Gå upp och packa snabbt, du ska bara vara där i en vecka.

Jag nickade och gick sedan upp och packade. Sedan gick jag ner till de andra, de stod och väntade på mig. Sedan gick vi in i bilen och begav oss till flygplatsen.

 


Vad tycker ni om kapitel 1?

 

Comments? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0