~ Chapter 3 ~

Selenas Perspektiv.

Jag och Justin gick ut ur Elenas rum och vidare in till vårat. Jag gick in till badrummet för att tvätta bort mitt smink och borsta tänderna. När jag kom ut till sovrummet igen så gick Justin in i badrummet utan att stänga dörren och nu skulle jag fråga honom. ”Justin?” sa jag och ställde mig i dörröppningen. ”Ja?” Jag tog ett djupt andetag. ”Vill du verkligen följa med på stan imorgon?” Nej?! Varför vågar jag inte? Jag ser ju hur han tittar på henne- annorlunda. ”Ja, varför skulle jag inte vilja?” Sa och gick mot mig och gav mig en kram, jag besvarade den. ”Jag vet inte, det kanske skulle bli tråkigt för dig. Jag menar, vi ska ju typ bara gå i tjejaffärer.” Han skrattade och tittade in i mina ögon. ”Jag kan gå med Chaz och Ryan också” Jag nickade och vi gick in och lade oss i sängen, jag vände mig mot honom så att jag tittade på honom och sedan gav jag honom en lång kyss. Nej, vad tänkte jag med, han kunde ju inte ha känslor för henne. Eller? Nej, det fick han inte.

Elenas Perspektiv.

Jag vaknade nästa dag av mig själv, jag tittade på klockan, den var 9 och jag kände att jag inte skulle kunna somna om så jag gick upp och gjorde min vanliga morgon rutin- duscha, sminka mig, klä på mig. Sedan gick jag ner till nedervåningen och satte mig i soffan och satte på teven, jag satte på 6:an och där var det Smallville. ”Gillar du också Smallville?” Hörde jag att Justin sa. ”Ja, det är väl okej.” Sa jag och han satte sig bredvid mig i soffan. ”Skulle du kunna göra mig en tjänst idag?” Frågade han efter en stunds tystnad. ”Det beror på vad?” Sa jag och tittade på honom. ”Kan du fråga Selena om hon är sur på mig för något, för igår betedde hon sig lite konstigt mot mig…” Jag blev lite förvånad först, för hon verkade inte sur igår när de var i ”mitt” rum. ”Ja, visst. Men jag tror inte att hon är sur på dig.” Han log tacksamt mot mig och jag log tillbaka och sedan tittade vi på teven igen. Jag kände mig iakttagen, det kunde ju inte vara Justin för han tittade ju på teven, men jag inbillade mig säkert bara.

Selenas Perspektiv.

Jag vaknade på morgonen och sträckte mig efter Justin för att krama om honom, men han låg inte bredvid mig. Jag satte mig upp och tog på mig min morgonrock och gick ut ur rummet för att leta efter Justin. Men när jag skulle gå ner för trappan så ser jag att Justin och Elena sitter i soffan tillsammans och ler mot varandra och sedan tittar dom på teven. Nej, Selena han har inte känslor för henne, de har ju bara känt varandra i drygt 2 dagar, han kan inte få känslor för henne på 1 dag. Eller?

Justins Perspektiv.

Det kändes skönt att Elena skulle fråga Selena om hon var sur på mig, för om jag skulle göra det så skulle hon bara säga nej även om hon var det. Men jag märkte på henne att det var något, typ som om hon trodde att jag var otrogen mot henne eller något och det var jag ju inte. Jag sa tack ännu en gång till Elena och gick sedan upp till mitt och Selenas rum för att se om hon var vaken och det verkade hon vara för hon låg inte i sängen. ”Sel?” sa jag och knackade på badrumsdörren. ”Gå Justin, gå.” Vad var det med henne? Hon var sur på mig, men varför? ”Selena, vad är det?” Frågade jag oroligt. Jag hörde att hon fnös. ”Gå till Elena istället.” nej, hon hade sett oss sitta i soffan tillsammans förut och hon tror säkert att jag har känslor för Elena. Fan. ”Selena kom ut så att vi kan prata istället.” Hon öppnade dörren och tittade på mig med en sur och iskall blick. ”Vad har du och säga? Att du vill vara med Elena och inte mig. Okej, visst jag kan dra.” Jag suckade. ”Nej, Selena sluta nu, du vet att det är dig jag vill vara med!” Hon skrattade och tog tag i sin resväska, nej! Hon fick inte dra. ”Selena sluta!” hon tittade på mig. ”Vad ska jag sluta med? Det är snarare du som ska sluta att flirta med Elena och låtsas som om jag inte finns!” ”Det gör jag ju inte!” Hon suckade och fortsatte packa sina grejer. ”Jag tycker att vi ska… ta en paus Justin. Detta är ju inte första gången, och jag klarar inte av att du flirtar med andra tjejer när vi är tillsammans. Hur skulle du känna om jag gick runt och flirtade med andra killar?” sa hon lugnt och jag såg tårarna i hennes ögon. Hon hade egentligen rätt, men jag gjorde det innan vi hade gått ut med vårat förhållande för att ingen skulle misstänka något och då sa inte Selena något till mig. Nu tror hon att jag har känslor för Elena och tror att jag flirtade med henne förut nere i soffan. ”Men Selena jag flirtar inte med Elena, jag frågade henne bara om hon kunde fråga dig om du var sur på mig, för jag visste att om jag skulle fråga dig så skulle du bara säga nej.” Sa jag lika lugnt tillbaka. ”Ja, du har rätt, jag skulle säga nej för jag är inte arg på dig, jag är besviken på dig Justin.” Sa hon och gick ut med sin fullpackade resväska och sin mobil i handen. Jag gick efter henne ner i hallen och försökte övertala henne att stanna men hon lyssnade inte på mig och gick ut ur dörren och sedan var hon borta. FAN! Skrek jag inombords och sprang upp på rummet igen och kände hur ögonen fylldes av tårar, jag lade mig på sängen och tänkte Nu har hon lämnat mig, tjejen som jag älskar.

En vecka senare…

Nu hade det gått en vecka sedan Selena lämnade mig, jag har ringt och sms: at henne men hon svarar inte och om hon svarade så sa hon ”Lämna mig ifred och gå vidare Justin!” Jag hade berättat för alla i crewet och de tyckte att det var synd att hon lämnade mig. Jag hade även pratat ganska mycket med Elena och vi var ganska bra vänner, vi ska faktiskt träffas idag, hon, jag, Chaz & Ryan. Jag gick ner för trappan i Scooters hus för det var här vi i stort sätt bodde nu. Mamma satt i köket och läste tidningen och jag såg att et stod något om Selena på framsidan. ”Mamma, vad står det om Selena?” Hon suckade och tittade upp på mig ”Det står att hon och Cody Simpson har setts tillsammans.” Jag blev ju inte direkt chockad, för Cody hade varit på Selena ganska mycket när jag och hon var tillsammans och nu tänkte han väl att hon äntligen var hans, nu när vi har gjort slut. Jag suckade och satte mig mittemot mamma vid köksbordet och åt min macka som jag gjort. Ingen av oss sa något, men när jag reste mig upp för att gå så sa mamma ”Vad ska du göra idag då?” ”Jag ska vara med Elena, Ryan & Chaz” Sa jag och när jag sa det så sken hon upp ”Vad roligt! Ska ni vara här eller?” ”Yepp, dem kommer hit om kanske en timma.” Sa jag och gick upp mot mitt rum och gick in i duschen och tog en snabb dusch men när jag kom ut ur duschen igen och tittade på klockan så hade det inte varit en snabb dusch för jag hade duschat i en halvtimma. Jag tog snabbt på mig en vit t-shirt, jeans och en collage kofta med ett A på.

Sedan- efter kanske 10 minuter- så ringer det på dörren och jag går ner och öppnar och där står Ryan, Chaz & Elena. Jag gjorde min handskakning med Ryan och Chaz, och sedan kramade jag Elena. Vi gick upp på mitt rum och tänkte ut vad vi skulle göra.  Vi bestämde oss för att köra sanning och konsekvens… haha. Chaz började fråga. ”Hm… vem ska jag ta…? Jag tar Elena!” ”Jag tar konka!” Sa hon utan att tveka. Chaz sken upp och sa ”Du ska strula med Justin!” Sa han och såg stolt ut, Elena tittade på honom chockat. Men varför just mig? Okej, hon är ju faktiskt jätte söt och sånt, hehe. Hon reste sig upp och jag med, hon skrattade och tittade på Ryan och Chaz som tittade på oss med glada miner, jag antar att de vill att jag ska glömma Selena. Men det har jag redan gjort, för det mesta i alla fall. Jag tog tag i hennes midja och tryckte henne mot mig och när våra ansikten bara var några millimeter ifrån varandra så flätade hon in sina händer i mitt hår och sedan hände det – vi kysstes. Det blev lite mer intensivare och våra tungor möttes, sedan avbröt Ryan oss och sa ”Okej, okej, nu räcker det!” Vi avbröt och satte oss på golvet igen, jag såg att hon rodnade och skämdes lite. ”Oooh, Elena rodnar!” Viskade Chaz till mig och vickade på ögonbrynen. Jag tittade på honom med en oförstående blick, han sa inget utan bara log- stort.

Elenas Perspektiv.

Jag och Justin har precis strulat… han vet verkligen hur man använder de underbara läpparna. Vi satte oss på golvet och jag kände hur rodnaden steg mer och mer för varje sekund, och det hjälpte inte mer när Chaz viskade något till Justin och flinade. Gud, vad pinsamt! ”Elena, nu är det din tur att fråga!” Jag tänkte på vem jag skulle ta och tillslut sa jag ”Ryan, Sanning eller Konka?” Han funderade och sa konka. ”Hm… du ska sjunga! Så allvarligt du kan!” Han tittade på mig som om jag skojade med honom. Jag, Justin & Chaz skrattade åt hans blick och sedan sjöng han. HAHA! Gud, till och med jag sjunger ju bättre! Efter att han hade sjungit så satt, eller snarare låg jag, Chaz & Justin på golvet och skrattade.

Samma kväll när jag kom hem så lade jag mig i sängen och tänkte på min och Justins kyss- den var så perfekt på något sätt. *PEP* Jag fick sms, det var från Justin.

(Fetstil= Justin. Vanlig= Elena.)

*vad gör du?:D*

*Inte mycket, du?:D*

*Inte mycket… tänker. ;)*

*Vad tänker du på då? :P*

*Det som hände förut… mellan oss…*

*Jag har också tänkt på det.*

*Kände du något?”

*Ja… Du?*

*Ja… Men vi kanske kan träffas imorgon och prata om det?:)*

*Ja, visst ska jag komma till dig?:)*

*Visst! Vi ses imorgon, god natt Elena.:)*

*God natt Justin.:)*

Jag lade ifrån mig mobilen och sedan gjorde jag mig iordning för natten och sedan somnade jag.

*

Nästa dag vaknade jag klockan 11 och gjorde min vanliga morgon rutin. Sedan sms:ade jag Justin och sa att jag var klar osv, och han svarade att jag kunde komma när jag ville. Så jag tog på mig mina ytterkläder och sa hejdå till mamma, pappa och Jacob (Dan bor hos Scooter med alla andra). Sedan begav jag mig hem till Justin.

När jag stod utanför Justins hus så plingade jag på dörren och Pattie öppnade. ”Hej Elena! Kom in, Justin är uppe i sitt rum.” Jag tackade och log sedan gick jag upp till Justins rum. Jag knackade men ingen öppnade så jag gick in och då såg jag Justin sitta och spela gitarr och sjunga. Gud, vilken underbar röst han har! Jag stod och lyssnade ett tag men sedan visade jag mig och sa ”Det låter bra.” Han hoppade till och slutade spela och lade ifrån sig gitarren. ”Tack.” Han klappade på platsen bredvid honom på sängen och gjorde en gest så att jag skulle sätta mig bredvid honom och det gjorde jag. Det var tyst en stund tills Justin avbröt tystnaden ”So, vad tycker du om oss?” Jag tittade på honom och sa ”Asså, Jag gillar dig och sådant…” Mer han jag inte säga innan Justin avbröt mig ”Jag gillar dig också.” Jag log mot honom och han log tillbaka. Jag reste mig upp för att gå på toa men Justin tog tag i min arm, ”Vart ska du?” ”På toa… var ligger den?” Han pekade på en dörr som i samma rum som hans sovrum, jag gick in till badrummet och gjorde det jag behövde och sedan tittade jag mig i spegeln snabbt och gick ut till Justin igen som inte var i rummet längre. ”Justin?” ”Jag är här ute!” Hörde jag honom ropa från balkongen. Jag gick ut till honom och han stod lutad mot räcket. Han gick fram till mig och gav mig en kram och viskade i mitt öra ”Vill du bli min Shawty?” jag svarade inte utan tittade på honom och gav honom en kyss. ”Jag tar det som ett ja.” Jag nickade och han tog sina händer på varsin sida av mitt ansikte och kysste mig. Gosh, jag har nyss blivit tillsammans med världens underbaraste kille! Han tog tag i min hand och tog med mig in till hans rum igen, vi satte oss på hans säng igen och pratade om allt möjligt.

Efter ett tag så kommer Pattie in i rummet ”Elena, är det inte kanske dags för dig att gå hem nu, klockan är ändå nio nu, och du har väl en bit att gå hem.” ”Jo det kanske det är.” Sa jag och reste mig upp men Justin tog tag i min arm och drog ner mig på sängen igen och sa ”Kan inte hon få sova här? Snälla mamma.” och log sitt underbara leende. ”Visst men då får du inte glömma och ringa dina föräldrar.” Sa Pattie och log och gick ut ur rummet. Jag sms:ade mamma och sa att jag sov över hos Justin och hon sa att det gick bra. ”Vart ska jag sova då?” han log busigt mot mig, ”Med mig, i min säng?” ”Haha, okej.” Han gick in i badrummet, och då passade jag på att titta mig runt lite extra i hans rum, jag tittade runt och fastnade vid en vägg där det hängde bilder. Jag gick fram och tittade och såg att det var bilder på Justin och hans morföräldrar och han, Ryan, Chaz och några till som jag inte visste vilka det var, det var en tjej som såg ut att vara i min ålder och en kille som hade ungefär likadan frisyr som Justin hade innan – hairflip. Jag kände två armar slinka sig runt min midja och jag behövde inte titta bak för att veta att det var Justin. ”Vad söta bilder.” Han skrattade och sa ”Ja, men inte lika söta som du.” jag vände mig mot honom och sa ”Aw, vad gullig du är.” ”Jag vet.” sa han och flinade. Jag skakade på huvudet och gick in i badrummet och tvättade bort mitt smink och sedan kom jag på att jag inte hade något att sova i så jag frågade Justin om jag kunde låna något av honom och det fick jag- en stor vit tröja med Chuck Norris på. Haha. Vi la oss i Justins säng med ansikte mot ansikte, han tittade rakt in i mina ögon. ”Vet du att du har världens finaste ögon?” Jag log och kände att rodnaden började sprida sig i mitt ansikte, ”Aw, du är så söt när du rodnar.” jag skrattade, ”Sluta med att säga så söta saker till mig Justin.” ”Men jag är ju bara ärlig.” Sa han och log. ”Sov nu …” Sa jag med skratt i rösten ”Okej, god natt Shawty” ”God natt Justy” Han skrattade och sa ”Justy? I like that.” jag gav honom en snabb puss på munnen och vände mig sedan om, och sedan somnade jag i en djup sömn.

Nästa dag, Justins Perspektiv.

När jag vaknade på morgonen så sov Elena, jag gick upp ur sängen utan att väcka henne och tog på mig kläderna som jag haft på mig dagen innan och gick sedan ner till köket för att se om någon var vaken. Ja, det var de, allihopa- mamma, Scooter, Dan, Chaz & Ryan. ”Ooh, titta vem som har vaknat!” Sa Ryan och tittade på mig. Jag gick till kylskåpet för att ta fram frukost till Elena och mig, jag gjorde lite mackor och två glas O’boy. ”Vart är Elena då?” Frågade mamma ”Hon ligger och sover.” ”Va? Är Elena här?” Sa Chaz förvirrat. ”Yepp!” Sa jag och log stolt mot honom. ”Vänta nu lite… Vad har hänt mellan er?” Jag sa inget utan tog brickan som jag hade lagt allting på och gick upp mot mitt rum igen. Innan jag skulle gå innanför dörren in till mitt rum så ropade Chaz på mig. ”Justin!” Jag vände mig om ”Ja? ” ”Vad har hänt mellan dig och Elena?” Jag log stort och sa ”Hon är min Shawty” Han tittade på mig med stora ögon, ”Men hur blev ni tillsammans? Bara så? Eller efter kyssen?” Jag skrattade och sa ”Typ efter kyssen så sa vi båda att vi kände något och då träffades vi och då kysstes vi igen och ja…” Han klappade mig på axeln och sa ”Grattis bro!” Jag log och gick sedan in i mitt rum och då sov Elena fortfarande. ”Elena?” Viskade jag, men hon svarade inte. ”Shawty?” sa jag lite högre. Hon reagerade inte så jag ställde brickan på sängbordet och lutade mig fram till henne och kysste henne på munnen snabbt, men när jag slutade så sa hon ”Mer…” Jag skrattade och gav henne en till kyss. Hon öppnade ögonen och såg brickan med frukosten som låg på sängbordet bredvid henne. ”Aw, har du gjort frukost till mig?” Jag log och tog brickan och satte mig bredvid henne i sängen. Vi åt frukost och sedan tog Elena på sig kläder medan jag var nere i vardagsrummet med crewet. När hon kom ner för trappan så vinkade jag med handen så att hon skulle komma, och det gjorde hon. Jag klappade på mitt knä och sedan satte hon sig i mitt knä. ”Så, vad ska ni två turduvor göra idag då?” Sa Chaz och tittade på mig och Elena. ”What? Är ni två tillsammans?” Sa Dan och tittade förvånat på oss. ”Yepp!”Sa jag och log ”Jag sa ju att du skulle vilja dejta henne!” sa Dan och skrattade ”Ja och du hade rätt. Hur skulle jag kunna motstå en sådan här söt tjej?” Sa jag och tittade på Elena och hon tittade på mig och log. ”Kan jag få en kyss?” Frågade jag henne och log mitt finaste leende ”Du behöver inte ens fråga…” Sa hon och närmade sitt ansikte mot mitt tills våra pannor var mot varandra. Jag tog tag i hennes nacke och kysste henne, hon besvarade kyssen och om jag inte hörde fel så hörde jag busvisslingar. Hon flätade in sina fingrar i mitt hår och kyssen blev mer intensiv. ”Asså inte för att avbryta er… men ni har faktiskt ett rum där uppe…” Sa Ryan och alla andra skrattade, och som tur var, så var inte mamma där för då skulle det bara ha varit pinsamt. Vi avlutade kyssen och jag bad henne resa sig upp så att vi kunde gå upp till mitt rum. Vi gick upp på mitt rum och satte oss på min säng och det blev en pinsamtystnad. Elena avbröt den genom att säga ”Vad ska vi göra då?” Jag vände mig mot henne så att vi satt mittemot varandra och sedan tittade jag henne rakt in i ögonen och sa ”Hm… kanske detta…” sa jag och lutade fram mitt ansikte mot hennes och tog tag i hennes nacke och sedan möttes vi i en kyss. Den blev mer passionerad och våra tungor lekte med varandra, jag tyckte ner henne mot sängen så att hon låg ner och jag låg över henne, vi kysstes fortfarande och hennes fingrar lekte med mitt hår. Jag smekte henne lätt under hennes blus, hon rös av den lätta beröringen. Helt plötsligt så öppnas dörren in till mitt rum och Ryan kommer springandes in. ”Hey! Vill ni… Oj, sorry. Störde jag er?” Sa han och flinade. Elena puttade snabbt bort mig och satte sig upp, samma gjorde jag. ”Nej, inte alls!” Sa Elena och tittade på Ryan och rodnade lite. ”Okeeej… Men jag skulle bara säga att vi andra tänkte åka och spela fotboll. Men jag antar att ni hellre stannar hemma och avslutar detta som ni höll på med nu?” Sa han och flinade ännu mer. ”Vi kommer ner om 5 minuter!” Sa jag och Ryan nickade och gick sedan ut ur rummet och stängde dörren efter sig.

*

Vi var nu på fotbollsplanen och jag stod med Ryan, Kenny och Chaz och pratade. Och så självklart så skulle Ryan säga att han hade kommit på mig och Elena förut i mitt sovrum. Elena stod en bit bort och snackade med Dan om någonting. ”Men Justin, hade du och Elena roligt förut eller?” Sa Ryan och puttade mig i sidan. ”Ja  det hade vi. Hon var så bra!” Sa jag på skoj, men det verkade de andra inte fatta för de stod och tittade på mig med vidöppna munnar. Tillslut fick Chaz fram ”Så ni… gjorde det?” Jag log mot honom och sa ”Yepp! Och som sagt, hon var sjukt bra!” Nu glodde de ännu mer på mig och jag skrattade åt dem och sa ”Asså killar! Jag skoja bara med er!” De stängde äntligen sina munnar och alla tre pustade ut. ”Tur det! För jag menar, ni har ju bara varit tillsammans sedan igår.” Sa Kenny. Jag skrattade och gick sedan mot Elena.

Elenas Perspektiv.

Jag och Dan stod på fotbollsplanen och pratade om allt möjligt. Helt plötsligt känner jag två armar runt min midja och någon lyfter upp mig och joggar iväg. ”Släpp ner mig!” Skrek jag. ”Never!” Sa Justin som nu hade stannat. Jag fyllde i hans ord och sa ”say never!” Han skrattade och satte sedan ner mig på marken igen. Chaz och Ryan kom springandes till oss och frågade om vi ville vara med och spela, och vi sa ja.

Efter att vi hade spelat fotboll ett tag så åkte vi hem till Scooters hus igen. Vi gjorde inte så mycket när vi kom dit, men det vi gjorde när vi var där var att äta middag och sedan hann jag inte vara där så mycket mer för mamma ville att jag skulle vara hemma runt 7 tiden. Jag och Justin tackade Pattie för maten och sedan gick vi upp till hans rum igen. Han tog fram sin dator och vi satte oss i hans säng och tittade runt på Internet. Han loggade in på twitter och skrev en tweet till sina fans ”Having fans like u all never gets old. I do love u to death and i do appreciate you more than any speech will ever show. U got me SMILING!”

”Aw, vad gullig tweet!” Sa jag och han skrattade och sa ”Det är ju sant, de får ju mig att le varje dag. Och du såklart!” Han twittrade en till tweet om att han var exalterad för sin show imorgon i Staple Center. Han gav datorn till mig och jag loggade in på min twitter och skrev ” Hanging out with my good friend @justinbieber . Can’t wait until 2morrow! Justin is having a concert at Staple Center! #Excided! B there! “


*

När jag kom hem så umgicks jag lite med familjen och vi såg på film. Det var väl ganska kul. Innan jag somnade så gick jag in på datorn och loggade in på twitter och såg sedan att jag hade fått sjukt många nya följare, och på grund av att nästan alla hette något med ”Bieber” så kunde jag inte låta bli att gå in på Justins profil och titta. Han hade twittrat för en halvtimme sedan ”Everyone, follow my good friend @ElenaKanter. She is also @DanKanter’s little sis.” Jag log för mig själv och ReTweetade den tweeten. Innan jag lade ifrån mig datorn så tog jag en snabb bild på mig själv (Bild ovan) och laddade upp den på twitter och skrev ”GoodNight world!” Sedan gick gjorde jag mig iordning för natten och sedan lade jag mig under täcket och somnade sedan i en djup sömn.

*

Jag vaknade av att min mobil vibrerade, jag tittade på klockan som hängde på min vägg, 10 i 9. Gud, vem kan det vara såhär tidigt? Jag tog upp mobilen som låg under kudden och tittade vem det var, Caroline. Vad gjorde hon uppe såhär tidigt? Hon går aldrig upp tidigt ju… Jag öppnade sms:et och läste det.

(Fetstil= Caroline. Vanlig= Elena)

”Hej söt! Förlåt om jag väcker dig! Men ska du gå på Justins konsert idag?! :o asså om du ska det, kan jag få följa med dig då? Asså du anar inte hur avundsjuk jag är på dig! Jag såg både din och Justins tweets igår! o.m.b. <3”

”Hahah, jo jag ska nog gå på konserten! Jag kan fråga om du får följa med, det får du säkert! Men du, kom hem till mig om en halvtimma så kan vi prata istället för att sms:a! Ta med dig Bella om du vill också ;) <3 ”

”Bella är med Edward, haha, Edward & Bella. xD Kommer om en halvtimma då! <3”

Jag sträckte lite på mig och gick sedan upp ur sängen och vidare till badrummet och in i duschen. 10 minuter senare kom jag ut ur duschen och tog på mig kläder och fönade o plattade håret snabbt innan Caroline skulle komma. I samma stund plingade det på dörren och jag hörde att mamma öppnade dörren. Inte så långt efter så var Caroline i mitt rum och vi satt i min säng och pratade. ”Kan du ta fram din dator och logga in på din twitter?” sa Carro och jag hämtade min dator och loggade in på twitter. ”Varför skulle jag göra det?” Hon tittade glatt på datorskärmen och drog åt sig datorn och gick in på mina privata meddelanden, ”Nej, vad gör du?” jag tog tillbaka datorn. ”Men snällaaa! Kan jag inte få se vad du och Justin har skrivit med varandra? Vi är ju ändå bästa kompisar Elena.” Sa hon och tittade på mig med sina hundvalpsögon. Jag funderande en stund och sedan sa jag ”Okej. Men du får inte säga till NÅGON!” ”Jag lovar!” Jag visade henne meddelandena som fanns, och som tur var så hade vi inte skrivit att vi var tillsammans… men vi hade skrivit ’puss & kram, saknar dig’ och sådana saker… ”Men va?! Skriver ni puss och kram till varandra?” Sa hon och tittade på mig frågande men ändå glatt, jag visste inte vad jag skulle svara. ”Uhm… asså vi är ju ganska bra kompisar som sagt…” ”Ja, men asså när Justin kallar en tjej Shawty så menar han Älskling…” sa hon. Fan, måste hon veta det… ”Vänta nu lite… är det något mellan er två…?” Fan. ”Va? Eh, nej.” Hon höjde ögonbrynen åt mig och gav mig blicken ’seriöst?’ Jag suckade och sedan sa jag ”Okej, men nu får inte säga något av detta till någon eller något! Ingen. Inte ens Bella… just nu.” Hon nickade och sa ”Jag LOVAR.” Jag nickade lite långsamt och tog ett djupt andetag och sedan började jag berätta om mig och Justin. Att vi först var bra vänner och sedan efter 2 veckor så körde vi ju ’sanning och konsekvens’, och då var vi tvungna och kyssas och allt det där. När jag var klar så satt hon med vidöppen mun och stora ögon och tittade på mig. ”Caroline… snälla, säg något…” Sa jag och petade på henne, för hon satt stilla som en staty. ”Så, ni är tillsammans nu?” sa hon och jag nickade. Hon hoppade på mig och kramade mig och sa ”OMG! Jag är så glad för din skull!” Vi, eller ja, snarare hon, avslutade kramen och sedan bestämde vi oss för att jag skulle sms:a Justin och fråga om Caroline fick följa med backstage med mig. Det fick hon och konserten började klockan 5, och nu var klockan 12 på dagen. Vi bestämde oss för att åka in till stan för att ta en fika och shoppa lite, så det gjorde vi.

*

Efter 2 och ½ timmars shopping så steg jag innanför dörren med 5 kassar med kläder i händerna (utan Caroline, hon hade åkt hem). ”Heej! Jag hemma igen!” Ropade jag när jag kom in. ”Hej! Du kom precis i tid för middagen!” Sa mamma från köket. Jag gick upp och lämnade mina påsar på mitt rum och gick sedan ner till köket igen för att äta. Eftersom att det var fredag så hade mamma såklart gjort Tacos, typiskt mamma.

Efter maten så gick jag upp på mitt rum och tittade direkt på klockan som nu visade att klockan var 3. Jag gick in i duschen och tog en snabb dusch, sedan fönade o lackade jag håret. Jag tog sedan på mig ett plagg som jag hade köpt på stan tidigare med Caroline, som innehöll: en magtröja med text på, och ett par jeans som slutar vid höfterna, och sedan skulle jag ta på mig mina vita conevers. Jag sms:ade Caroline och frågade om hon var klar, men det var hon inte. Så jag tog upp min dator och loggade in på twitter. Först scrollade jag ner på timelinen, men det hade inte hänt så mycket där. Sedan tittade jag på mina mentions och där hade jag massa nya mentions från…


Del 3… tycks? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0