~ Chapter 2 ~

Elenas Perspektiv.

Jag vaknade nästa dag och gick in i duschen och tog en snabb dusch. När jag kom ut ur duschen så var det imma på spegeln så jag ritade ett hjärta och lät det vara så. Jag virade om en handduk runt min kropp och sedan gick jag mot min garderob och tog på mig vita underkläder och ett par rosa byxor och en kort skjorta plus lite smycken, och ifall vi skulle gå ut så skulle jag ta mina vita conevers.

Jag tittade mig själv i spegeln och tänkte Idag ska jag träffa min bror! Egentligen var det inte så stort för jag har ju träffat honom innan, men nu var det ju år sedan. Mina tankar avbröts när min mobil plingade till. Sms från Dan.

*Hej Elena, kan du skicka mig er adress så jag kan hitta till er sedan? : )*

*Hej, ja, ********** och hus 14 : )* (Jag kom inte på någon adress xD)

*Gr8, ses om några timmar! ;)*

Jag log för mig själv och började föna håret och borstade det. Jag var verkligen nöjd med mitt hår, det är brunt fast nästan svart och långt, det slutade under brösten. Jag plattade håret och sedan gick jag ner till köket där mamma och pappa satt. ”God morgon!” Sa jag glatt. ”God morgon! Värst vad du verkar glad idag då!” Sa pappa och skrattade lite grann. ”Ja, jag ska ju träffa Dan idag! Och förresten, vart är Jacob?” ”Åh, han ligger säkert och sover… han festade nog igår.” Sa mamma och himlade lite med ögonen, jag nickade och började äta av frukosten som stod på bordet. Efter att jag hade ätit så gick jag upp på mitt rum och tittade på min mobil *1 Nytt meddelande från ”Lucas <3”* Jag log och öppnade det.

*Elena… vi behöver nog prata lite…* Mitt leende försvann direkt.

*Va, varför? Har det hänt något? Kan vi prata nu?*

*Ja, möt mig vid rampen om 10*

*Aa*

Jag undrade vad som hade hänt. Hade han gjort något? Eller hade han kanske bara bråkat med sina föräldrar eller något liknande? Tankarna yrade runt i mitt huvud, jag gick ner till hallen och tog på mig mina skor och skulle precis gå ut när pappa ropar på mig. ”Elena?” ”Ja?” ”Vart ska du?” ”Jag ska bara till rampen snabbt och prata med Lucas… Hejdå.” Sa jag och gick ut genom dörren innan pappa han svara. Jag började gå mot rampen och när jag kom dit så satt redan Lucas där.

”Hej!” Sa jag och kramade honom. ”hej.” Sa han och kramade mig tillbaka. ”Så, vad var det du ville prata om? Har det hänt något eller?” Frågade jag och han tittade på mig som om han visste att jag inte skulle förlåta honom efter detta. ”Ja… det kan man säga att det har…” Sa han och jag tittade frågande på honom. Han fortsatte. ”Asså… som du vet så var jag ju på festen hos Mikel igår…” Jag nickade. ”Och ja… jag drack nog lite för mycket och då var Ashley i närheten och…” Jag visste vad han skulle säga. Jag hade sex med henne. Det var ju detta jag hade väntat på, han kunde inte hålla sig. ”Du hade sex med henne?” fyllde jag i åt honom. Han tittade på mig med en blick som sa ”Snälla förlåt mig.” Jag skakade på huvudet och gick därifrån. Han ropade efter mig men jag sket i det. Nu var det slut, för alltid för detta var inte första gången, utan det var andra gången. Tårarna forsade ner från mina kinder och jag kunde inte fatta att jag varit så dum som tog tillbaka honom efter första gången.

Han sprang ikapp mig och tog tag i min arm och stannade mig. ”Rör mig inte!” Skrek jag och slet bort min arm och sprang hem. Som tur var så sprang han inte ikapp mig igen vilket var skönt för jag orkade inte med hans dåliga ursäkter. När jag kom innanför dörren så sa mamma ”Det gick snabbt!” Jag svarade inte utan sprang vidare upp till mitt rum och slängde mig i sängen och grät. Efter en stund så kom mamma in i rummet. ”Gumman! Vad har hänt?” Sa hon oroligt och satte sig på sängkanten. ”Lucas” Snyftade jag fram. Hon suckade och sa ”Har han gjort det igen?” Jag nickade och mamma klappade mig på ryggen och sedan satt vi och pratade om det i ca en timma och då var klockan redan 3 på dagen och mamma sa att hon skulle börja med maten nu och att jag skulle lugna ner mig och göra mig iordning lite. Jag tog fram mitt smink och sminkade mig lite.

När jag var klar så var klockan 4 och Dan skulle komma när som helst. Just då plingade det på dörren och mamma öppnade. Jag tog en sista titt i spegeln innan jag gick ner och när jag kom nedan för trappan så stod han där, med ett stort leende på läpparna och man log bara över att se honom le. Han fick nog alla att le. Jag gick fram och hälsade och sedan sa mamma att maten var klar. Vi- hela familjen- satte oss vid bordet och högg in. Alla pratade med Dan väldigt mycket och sedan kom jag på vad han hade skrivit till mig i brevet: ”Nu måste jag sluta skriva, alla i crewet undrar vad jag gör! Och du undrar säkert vad jag menar med ”crewet” men det kan jag berätta om du ringer mig”. Jag avbröt alla och sa ”Dan, du sa att du skulle berätta för mig vad du menade med ”crewet”.” Han skrattade och sa ”Jo, det är såhär att, jag jobbar som Justin Biebers gitarrist.” Jag tittade på honom med stora ögon. Talade han verkligen sanning nu? Jag märkte att alla tittade på mig och skrattade. Visst, jag hade aldrig varit ett riktigt J. B fan men man ska inte döma en person om man inte känner honom/henne. ”Du kan få träffa honom någon dag om du vill, för när jag sa att jag skulle hit så sa han att han gärna ville träffa dig, Elena.” Jag vart nu ännu mer chockad, ville självaste Justin Bieber träffa MIG?  Dan fortsatte prata på om att Justin skulle ha en konsert här i Atlanta imorgon osv. ”Elena, du får gärna följa med. Om du vill, och får.” Jag tittade på mamma och pappa med mina hundvalps ögon, som jag visste att de inte kunde säga nej till. Och mycket riktigt. De nickade och vi bestämde att Dan skulle sova här och sedan skulle vi gå upp tidigt imorgon för de skulle öva och sådant till konserten.

När vi hade ätit så gick jag upp till mitt rum och tog tag i min mobil för att ringa Bella och Caroline för att berätta de goda och roliga nyheterna. Jag ringde Caroline först, och hon svarade direkt.

(Fetstil= Caroline, Vanlig= Elena)

Heeej Elena!

Heeej Carro! Vet du vad?

Nej, vad?

Jag ska gå på en Justin Bieber konsert imorgon och jag ska gå backstage för min bror är han gitarrist!

WHAT?! Oh my gudness, fan vad avundsjuk jag blir nu!

Hihi!! Men du kan säkert följa med någon annan gång!

Aah, fan vad awesome. Men kan vi prata på datorn istället?

Aa, visst vi ses där. Puss.

Puss.

Vi la på och jag hämtade min dator och satte mig sedan i min säng igen. Jag loggade in på Twitter och följde Dan och Justin. Sedan chattade jag med Caroline och Bella i video samtal. Efter ett tag så blev jag trött så jag sa hejdå till Caroline och Bella och gick sedan in till badrummet för att göra mig iordning för kvällen, även om klockan bara var halv 9. Jag lade mig under det varma och sköna täcket, sedan somnade jag.

Dagen efter…

Jag vaknade av att min väckarklocka ringde. Med min förvåning så satte jag mig upp direkt och gick in i duschen. När jag var klar i duschen så tittade jag ut genom fönstret och tänkte Detta kommer bli en rolig och varm dag! YES! Sedan tog jag på mig min outfit som bestod av: ett par svarta shorts, ett vitt & blått randigt linne och lite ringar osv.

Nere i köket satt mamma, pappa, Jacob & Dan. Jag satte mig vid bordet på den lediga platsen bredvid Jacob. ”Morning sis!” Sa Jacob och rufsade mitt hår, jag flinade åt honom och tog en macka.

Efter frukosten så var det dags att åka mot arenan där konserten skulle vara. Jag sminkade mig lite lätt och lät håret vara självlockigt. Jag gick ner till köket och sa att jag var klar och sedan satte jag och Dan oss i hans bil och åkte iväg. Jag tittade ut mot vägen och tänkte Snart kommer jag få träffa Justin Bieber! Efter kanske en kvart så var vi framme vid arenan. Det kom fram en mörkhyad kille till oss, han presenterade sig själv som Kenny. Vi gick in bakvägen och gick i en lång korridor med massa dörrar till olika rum, vi stannade utanför ett rum och gick in. Där inne satt två killar i min ålder de presenterade sig som Ryan och Chaz. Vi satt och pratade och lärde känna varandra, och det tog inte lång tid. Efter ett tag kommer det in ett gäng killar som var Justins bakgrunds dansare. De satte sig ner i soffan för att vila och de sa att Justin var ute på scenen och att vi fick gå dit om vi ville, så det gjorde vi. Jag, Chaz och Ryan gick ut ur rummet och gick nu i den långa korridoren igen, det tog inte lång tid innan vi stod på scenen. Ryan och Chaz sprang fram till Justin och hoppade på honom bakifrån och Justin skrek till. Jag såg att Ryan viskade något i Justins öra och sedan vände sig Justin om och tittade på mig, jag kände hur jag rodnade direkt. Gud, varför rodnar jag? Jag brukar inte ha svårt för att prata med nya människor. Han kom fram till mig och sa ”Jag antar att det är du som är Dan’s syster? Eller har jag fel?” Han log mot mig och jag log tillbaka. ”Nej, du har inte fel. Vi är syskon.” Inte förens då märkte jag att Dan stod bredvid mig. ”So, jag ser att du har träffat min syster Justin.” sa han och klappade mig på axeln. ”Yepp!” Sa Justin log. Perfekt leende på den killen asså!

Justins Perspektiv.

Jag stod på scenen och övade inför kvällens show. Helt plötsligt känner jag att någon hoppar på mig bakifrån, det var Chaz. Jag skrek till och sedan kom Ryan och viskade i mitt öra ”Dan’s syrra är här, hon står där borta. Gå och hälsa!” Jag tittade bak, och mycket riktigt där stod det en solbränd tjej med en snygg outfit och hon såg faktiskt väldigt bra ut. Jag gick fram till henne och sa ”Jag antar att det är du som är Dan’s syster? Eller har jag fel?” med ett leende. Hon log tillbaka och sa ”Nej, du har inte fel. Vi är syskon.” Då kom Dan och sa ”So, jag ser att du har träffat min syster Justin.” Jag log ”Yepp!”.

Efter inte så lång tid så skulle soundchecken börja och det var redan kanske upp till 100 tjejer som stod framför scenen nu. Jag gick ut på scenen och alla började skrika. De ställde ett par frågor och sedan skulle jag visa dem min ’överraskning.’ ”Hey! Guys, jag har en ”överraskning” till er nu. Så vänta lite så kommer jag snart tillbaka.” Sa jag och gick backstage och sedan in till min lounge där Selena satt. ”Baby, det är dags för dig att komma ut nu!” Sa jag och hon reste sig upp och gick fram till mig och gav mig en kyss. Vi gick ut till scenen igen och alla skrek ännu högre an vad de gjort innan när de såg Selena. Jag tittade åt sidan och där satt Dan, Ryan, Chaz & Elena och pratade och Dan spelade lite på sin gitarr. Både jag och Selena svarade på frågor från fansen och sedan var klockan redan 6 så vi var tvungna att avsluta soundchecken, för jag behövde öva lite mer och duscha osv.

Elenas Perspektiv.

Jag kunde inte tro att Selena Gomez var här. God. Hon är typ min största inspiration! Och nu fick jag träffa henne! Oh my god. Nu har jag träffat två kändisar på en dag!

Tiden gick och nu var arenan full av skrikandes Beliebers. Det var snart dags för Justin att gå upp på scenen.

*

Nu var konserten slut och jag måste bara säga att Justin är sjukt duktig! Han har gjort mig till en Belieber. Han hade också tagit ut Selena på scenen och så sjöng dem tillsammans, jag tror det var ’Overboard.’ Jag ville verkligen inte åka hem just nu, jag menar, vem vill inte vara med Justin Bieber och Selena Gomez liksom? ”Dan! Ska du sova hemma idag?” Frågade jag Dan, han funderade en stund, sedan sa han ”Nej, varför undra du? Vill du vara med oss eller?” Och flinade lite mot mig. ”Ja, det vill jag, det är mycket roligare än att vara hemma.” Han skrattade och gav en blick till Scooter, som jag lärt mig att Justins maneger heter, sedan sa Dan ”Men vi ska ju bo hos Scooter nu, så sms:a din mamma och fråga om du får sova hos honom!” ”Ja! Men hon kommer vilja prata med dig.” ”Okej!” Jag log stort och sedan gick jag iväg och ringde mamma. Åh, jag hoppas verkligen att jag får.

(Fetstil= mamma. Vanlig= Elena.)

Hej gumman, vart är du?

Hej mamma, jag är fortfarande i arenan, men jag undrar en sak…

Aha, okej…

Uhm, asså du vet ju att Dan precis har kommit och sådant.

Ja.

Så jag undrar om jag får sova hos Scooter natt?

Va? Vem är Scooter?

Han är Justins manager och Dan, Justin & Selena ska också sova där!

Aha, men nu blev det mycket namn på en gång. Vem är Selena?

Selena Gomez! Hon är Justins flickvän.

Aa, okej… men visst då får du väl sova där antar jag.

Va? Omg, mamma du är bäst! Jag älskar dig, puss hejdå!

Jaja, jag älskar dig med! Puss, hejdå!

God! Kan livet bli bättre nu eller? Jag fick sova över där och då skulle jag säkert få prata med Selena! Omg! Jag gick tillbaka till de andra och sa att jag fick och sedan åkte vi hem till Scooter.

*

Scooter bodde jätte fint! Jag fick till och med ett eget rum. Jag satte mig i sängen som fanns i rummet och tittade runt. Det knackade på dörren och Selena kom in! ”Hej, stör jag dig?” Sa hon och log, jag log tillbaka och sa ”Nej, inte alls!” ”Vad bra. Jag tänkte att vi kanske kunde prata lite och du vet, lära varandra. För vi han ju inte prata så mycket förut.” Sa hon och satte sig i sängen bredvid mig. Ja, visst! Och först måste du bara veta en sak!” ”Vad är det då?” ”Asså, du har varit min största inspiration sedan jag var typ 9 år, och nu får jag äntligen träffa dig! Det är galet!” Hon skrattade lite och sedan sa hon ”Naw, vad gulligt!” och gav mig en kram. Jag förstår varför Justin är tillsammans med henne, hon har ju typ världens bästa personlighet!

Efter att jag och Selena pratat ett bra tag, ja, i ungefär 2 timmar så kommer Justin in i rummet. ”Åh, här är ni! Jag letade efter er.” Sa han och satte sig bredvid Selena. ”Men klockan är faktiskt ganska mycket nu, så vi kanske ska gå och lägga oss. Men vi kan gå och shoppa imorgon- bara du och jag!” Sa Selena och Justin harklade sig. ”Haha, okej du kan också följa med då!” Sa hon och gav Justin en puss på kinden. Gud, de var verkligen söta tillsammans. ”Ja, okej, men vi ses imorgon då! God natt  Elena!” Sa Justin och reste sig upp med Selena i handen. ”God natt!” Sa jag och de gick ut ur rummet och stängde dörren efter sig. Gosh, vad mitt liv är bra nu!

Jag gjorde mig iordning och sedan gick jag och lade mig under täcket och tänkte på hur dagen imorgon skulle bli- en dag med Justin och Selena. Efter det somnade jag med ett leende på läpparna.


Kapitel 2... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0