~ Chapter 1 ~

Jag sitter just nu på flyget på väg till Spanien med min mamma- Susan, pappa- Bruce och storebror- Jacob. Jacob hade med sig sin tjej- Vanessa och jag hade med min kille- Lucas. Vi ska vara i Spanien i 1 vecka och bara ta det lugnt och spendera tid med familjen osv. Efter ett tag så sa de i högtalarna att man skulle ta på sig sina bälten för vi skulle snart landa. Vi landade och allt gick bra, vi hämtade våra väskor och sedan gick vi ut ur flygplatsen till en taxi, som skulle köra oss till hotellet. Jag kände på mig att detta skulle bli en bra vecka.

Nu befann vi oss på hotellet, jag och Lucas delade hotellrum, pappa & mamma delade, Jacob & Vanessa delade. Vi bestämde oss för att gå ner till stranden som inte låg långt bort. Jag packade ner lite nödvändiga saker i min strandväska och sedan bytte jag och Lucas om till badkläder. Vi mötte de andra i lobbyn och sedan gick vi till stranden.

Efter 3 timmar på stranden med bad och sol, så gick vi tillbaka till hotellet och bestämde oss för att gå ut till någon restaurang för att äta. Jag hoppade in i duschen och tog en snabb dusch och gick sedan ut till Lucas som väntade för att få duscha. Han gick in i duschen medan jag satte på mig kläder, det fick bli en enkel outfit. Ett grått linne, jeans shorts, halsband, en ring och vita conevers.

Lucas kom ut ur duschen en stund efter att jag hade tagit på mig mina kläder. Han tog på sig ett par svarta byxor och en vit v- ringad t-shirt. Jag fönade och plattade håret även om det var onödigt för det skulle ändå bli lockigt igen på grund av värmen. Det knackade på dörren och jag öppnade. ”Jag ville bara säga att vi kan mötas i lobbyn om ungefär en kvart, om det går bra för er?” Sa mamma med ett leende på läpparna. ”Visst! Vi ses där.” Sa jag och gav ett leende tillbaka. Mamma hade gått så jag tillbaka till sovrummet för att se om Lucas var klar, det var han. ”Vad fin du är älskling.” Sa han och gick fram till mig. Jag log. ”Tack. Du med!” Sa jag och han log mot mig. Han kramade om mig och gav mig sedan en passionerad kyss. Jag besvarade den och jag kände hur hans händer gled ner mot min rumpa, jag log mot hans läppar och avbröt kyssen. ”Varför ska du alltid le när jag kysser dig?” Frågade han och gick fram till sin sida av sägen för att ta sin mobil som legat på laddning. ”Jag vet inte…” Sa jag och ryckte på axlarna. Han skrattade och frågade om vi skulle gå ner till lobbyn, och det gjorde vi.

Vi åkte till någon restaurang och åt middag och hade det trevligt. När vi kom tillbaka till hotellet så var klockan 9 på kvällen och varken jag eller Lucas var trötta, så vi satte åkte upp till takvåningen och satte oss där och pratade om allt möjligt. Efter ett tag blev det kallt så vi gick ner till rummet igen och satte på en film och satt i sängen och myste. ”Elena, titta på mig.” Sa Lucas och jag tittade på honom. Innan jag hann blinka så var hans läppar pressade mot mina. Han lade sin han på min midja och jag flätade in mina fingrar i hans hår. Jag satte mig på honom med ett ben på varje sida utan att avbryta kyssen. Men så satt jag inte så länge till, han rullade runt så att han låg ovanför mig och han tog handen innanför mitt linne och smekte min mage. Men när jag kände att han gick upp mot mitt bröst så avbröt jag allt. Han tittade oförstående på mig. ”Du vet att jag inte är redo ännu…” sa jag och han nickade och pussade mig mjuk på läpparna en sista gång innan han försvann in till badrummet. Jag visste inte varför jag inte ville. Det kändes rätt men ändå inte. Lucas var ju inte direkt oskuld, som jag, han hade varit på massa fester och blivit full och sedan haft sex med massa random tjejer. Okej, inte massa, men några. Jag antar väl att det var därför- jag var rädd för att han skulle tycka att jag var dålig och sedan bara lämna mig eller något. Jag bytte om till min hot pants och ett linne, sedan lade jag mig under täcket. Efter inte så lång stund så kände jag Lucas hand om min midja och han viskade i mitt öra ”Sov gott älskling.” Efter det somnade jag.

En vecka senare, dagen dom åker hem.

Det hade varit en underbar vecka i Spanien och en sjukt bra start på sommarlovet! Vi gick nu runt på flygplatsen och var på väg till vår ”gate”. Vi checkade in och gick igenom säkerhetskontrollerna och sedan gick vi in till flyget och satte på oss bältena. Nu var vi på väg hem, hem till Atlanta. Efter en stund somnade jag på Lucas’ axel.

Jag vaknade igen av att Lucas skakade på mig. ”Vi är framme nu baby!”. Jag satte mig upp eftersom att jag i stort sätt legat ner, jag satte på mig bältet och sedan var vi på väg neråt.

”Ååh vad skönt att vara hemma!” Sa jag och sprang upp till övervåningen där mitt rum låg. Jag hörde hur mamma och pappa skrattade åt mig. Jag öppnade min dörr till mitt rum. Åh, min säng! Tänkte jag och slängde mig ner på den. Jag där ett tag och tänkte på hur resten av sommarlovet skulle vara. Men då kom jag på att jag inte hade sagt till Caroline eller Bella att jag var hemma. Så jag ringde först Bella men hon svarade inte, så jag ringde Caroline istället och hon svarade direkt. Typiskt Caroline. Tänkte jag.

(Fetstil=Caroline. Vanlig=Elena.)

Heeeej!! Oh my gudness, är du hemma nu??

Hejdu, ja det är jag! Jag har saknat dig och Bonnie massor!

Vi har saknat dig med! Men kan du träffa oss nu?

Ja, visst. Var och när?

Vid rampen! Om tio!

Okej! Ses där, puss!

Puss!

Jag gick ner till mamma och pappa och sa att jag skulle iväg för att träffa Caroline och Bella och det tyckte dom lät bra. Så jag tog på mig mina vita coneverse och tog med mig skinnjacka ifall det skulle bli kallt. Vid rampen så var det inte så mycket folk men det var ändå några killar som skejtade, jag satte mig på en bänk och väntade på Caroline och Bella.

”ELENA!!” hörde jag någon ropa. Men jag behövde inte ens vända mig om för att se vem det var, jag var säker på att det var Caroline. Jag reste mig upp och gick mot dem. Vi kramades och hälsade, länge. Vi satte oss vid bänken som jag tidigare suttit vid. De frågade hur jag hade haft det och jag sa att det hade varit underbart och att jag hade blivit jätte brun, fast det såg dom redan. Dom vart jätte avundjuka. Jag frågade hur dom hade haft det och då svara dom ”Äh, du vet, det vanliga typ. Förutom att Bella har skaffat sig en kille!” Sa Caroline. Jag vart egentligen inte förvånad, för Bella var den tjejen som kunde få vem hon ville. Så jag svarade ”Jag är inte förvånad! Men grattis, och vad heter han?” Hon skrattade och sa att han hette Edward. Haha! Precis som i Twilight, Edward och Bella.

Efter ett tag så var jag tvungen att gå hem så vi sa hejdå och sedan begav jag mig hemåt. När jag kom hem så var middagen klar och vi åt. Efter det så gick jag åter igen upp på mitt rum för att ringa Lucas.

(Fetstil= Lucas. Vanlig= Elena)

Hej baby!

Hej älskling!

Vad gör du?

Nä, inte så mycket, åt precis middag. Du då?

Typ samma. Åh vad jag saknar Spanien just nu, bara ligga i solen och steka med dig!

Haha, ja, jag med!

Och så självklart så saknar jag dig!

Aw, jag saknar dig med Babe!

Men du, jag måste lägga på nu, mamma ropar! Puss, jag älskar dig!

Okej, puss jag älskar dig med!

När vi hade lagt på så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, så jag tog fram min laptop och loggade in på Twitter. Jag kollade på ”treding-listan” och gissa vad som trednade? Inget ovanligt direkt. Det var ”Bieber got swag” och ”Justin Bieber & Selena Gomez”, och som sagt det är inte ovanligt att det trendar om honom men nu är det väl extra mycket om han och Selena för de har precis gått ut med att de är tillsammans. Jag klickade mig in på Justins twitter sida, den senaste tweeten var: ”I’m in Atlanta! Gonna spend some time with the persons I love!” Va? Var han i Atlanta? Nu? Jag blev störd I mina tankar av att mamma kom in till mitt rum. ”Här gumman, ett brev till dig från… någon.” Jag tog emot brevet och mamma gick ut igen. Det stod:

Till: Elena Kanter

Från: Dan Kanter

Hej, du undrar säkert vem jag är… Jo, det ska jag berätta! Din mamma har säkert berättat att du har en bror som försvann för ett par år sedan, och ja, nu kanske det inte är så svårt att list ut vem jag är. Jag är din bror Elena! Du ska bara veta hur mycket jag saknar dig och jag har velat skicka detta brev i över ett år, men jag har inte riktigt vågat eller vad man ska säga. Så ja, nu när du läser detta så kanske du tänker att det bara är någon random snubbe som kan ha sickat detta till dig och vill lura dig, men det är det inte.

Jag hörde att du bodde i Atlanta så jag tänkte att nu när jag är här så kan vi väl ses? Hela familjen? Du kan väl höra av dig till mig? I så fall ring mig på *** *******.

Nu måste jag sluta skriva, alla i crewet undrar vad jag gör! Och du undrar säkert vad jag menar med ”crewet” men det kan jag berätta om du ringer mig!

Kramar – Din bror, Dan Kanter.

Jag visste inte vad jag skulle göra efter att ha läst det. Skulle jag visa mamma? Skulle jag slänga det och bara skita i det och låtas som om inget har hänt? Nej, det kan jag inte göra. Jag gick ner till mamma som satt i soffan och sa till henne att läsa brevet och det gjorde hon. Hon blev mist like förvånad som mig. Men hon sa att jag kunde gott ta och ringa honom och säga att han kunder komma över hit på middag någon dag så att vi kunde få träffa honom. Och det gjorde jag. Jag tog ett djupt andetag och sedan slog jag in numret.

(Fetstil= Dan. Vanlig= Elena.)

Dan här!

Uhm… Hej, jag heter Elena och jag är din syster.

Åh! Hej, jag hoppades på att du skulle ringa mig! Vad glad jag blir!

Ja, ehm, mamma undrade om du ville komma hit på middag någon dag.

Ja, visst! Vänta jag ska bara kolla vilken dag jag kan!

Aa…

Ey! Scooter! Vilken dag är vi lediga? Aa, okej!

Jag kan imorgon!

Ja visst, jag säger det till mamma då. Men ta mitt nummer och så hörs vi imorgon igen!

Ja. Säg numret då!

Det är *** *******.

Okej vad bra! Då ringer jag dig imorgon! Hejdå.

Hejdå.

Gud vad skönt det kändes att ha gjort. Men egentligen kändes det som om jag redan hade hört hans namn någon stans, men jag kommer bara inte på från vart.

Jag längtade faktiskt tills imorgon!

Dan’s Perspektiv.

Gud vad skönt att hon hade läst mitt brev och ringt mig! Det kändes som att hon såg fram emot att träffa mig, och jag såg ju självklart fram emot att träffa henne och familjen också.

”Vem var det då?” Frågade Justin helt plötsligt. Jag är ju- som ni kanske vet- Justin Bieber’s gitarrist. Han är faktiskt en bra och rolig kille. ”Det var min syster!” Sa jag glatt och han tittade förvånat på mig. ”Du har aldrig sagt att du har en syster, hur gammal är hon?” Sa han och satte sig bredvid mig i soffan. ”Hon är faktiskt 16, som dig. Men du har ju Selena!” ”Haha, vad får dig att tro att jag skulle vilja dejta henne?” Jag tittade konstigt på honom. ”Justin, jag vet hur du är med tjejer. Du flirtar hela tiden.” Han flinade och klappade mig på axeln och sa sedan ”När ska du träffa henne då?” ”Imorgon!” ”Well then, god luck. Och se till att få hit henne också så jag får träffa henne.”


Där har ni kapitel 1 av "Bieber makes me crazy"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0